Grey Matters

Menu

  • Home
  • Wij bieden
    • Inzicht
    • Interventie
      • Chief Psychology Officer
      • Onderzoek: de Customer Mind Trip
      • Intervention mapping
      • Effectieve gedragsbeïnvloeding
      • Creative Boost
      • Toegepaste psychologie voor reclamebureaus
      • Overtuigende teksten schrijven
    • Inspiratie
      • Keynote gedragsbeïnvloeding
      • Counter Persuasion Tactics
  • Wij zeggen
    • In het nieuws
    • Ons blog
    • Podcast
    • Op Marketingfacts
  • Over Grey Matters
    • Wie zijn Wij?
    • Contact

Ons blog

Project X Haren: De Facebook-data gevisualiseerd

21 september 2012 was de dag van Project X Haren. De Facebook-aankondiging voor een verjaardagsfeestje groeide uit tot een ‘happening’ waar duizenden jongeren op af kwamen, waar de sfeer snel omsloeg en uiteindelijk resulteerde in een avond vol rellen met miljoenenschade.

Mischa Coster Psychology Geen reacties Lees verder

Lange vinger! De biologie en psychologie van de wijsvinger-ringvinger ratio (2D:4D)

Vandaag werd in de media wat aandacht besteed aan ‘de ringvinger’. Ik heb eens wat achtergronden en onderzoeken opgezocht en wil deze graag delen. “De ringvinger heet zo omdat hij de (trouw)ring draagt. Vroeger werd gedacht dat er een rechtstreekse

Mischa Coster Psychology Geen reacties Lees verder

Complimenteren: versiertruc, beïnvloedingsstrategie of uiting van vriendschap?

1 maart jongstleden was het weer nationale complimentendag. Een mooie gelegenheid om eens ongegeneerd leuke dingen te zeggen over en juist ook tegen je familie, vrienden, collega’s, studiegenoten etc. Maar: wat is nu de meest effectieve manier om een compliment te

Mischa Coster Psychology Geen reacties Lees verder

Een f%*cking houten posterplakbord? Alleen bij de verkiezingen…

De verkiezingen komen eraan. Tijd voor PR-guru’s, marketeers en spindocters om hun ‘kunstjes’ weer te vertonen op het politieke toneel. Het blijft altijd verbazingwekkend hoe offline en online slecht of niet op elkaar aansluiten bij deze campagnes. Als je in

Mischa Coster Media, Politiek, Psychologie, Psychology, Reclame 1 reactie Lees verder

Review ‘Verdiende aandacht’ iPad app

Review ‘Verdiende aandacht’ iPad app

Na lancering van zijn boek ‘Verdiende Aandacht’ heeft Klaas Weima gespannen uitgekeken naar de lancering van de bijbehorende iPhone- en iPad app. En met hem vele anderen, waaronder ik. Dus na een tijdje met de iPad app gespeeld te hebben,

Mischa Coster Business, Mac, Psychologie, Psychology, Reclame, Techniek, Technologie Geen reacties Lees verder

Schermtijd Gaat Sneller – Hoe komt dat en hoe win je tijd terug?

De zomer van 2012 was weer een natte zomer. Maar ook een van vele records, op sportgebied en als gevolg daarvan sneuvelden ook natuurlijk weer media-records, vooral op social media gebied.

William Rice de mens, Inzichten, Lifehacking, Onderzoek, Psychologie, Psychology, Technologie Geen reacties Lees verder

Waarom iedereen op Facebook een leuker leven heeft dan jij

#zinin, “life is good”, #mooi, #hilarisch, “Geweldige avond!”, #energie, #chill en zo komen er dagelijks nog véél meer updates en termen langs die niets aan de verbeelding overlaten: wat is mijn leven toch leuk, inspirerend, spannend, romantisch, betekenisvol en/of sociaal. 

Mischa Coster Facebook, Onderzoek, Psychologie, Psychology, Social Media and Networking Geen reacties Lees verder

De impact van 5 jaar iPhone

Tijdens mijn road trip naar Frankrijk werd ik gebeld door journalist Luuk Kortekaas van het AD met de vraag of ik iets kon vertellen over de impact die de iPhone de afgelopen 5 jaar op ons leven heeft gehad. Na

Mischa Coster Mac, Media, Psychologie, Psychology Geen reacties Lees verder

Campagne-analyse: Opel 5+5 deal – Daag de economie uit!

Campagne-analyse: Opel 5+5 deal – Daag de economie uit!

De laatste tijd hoor ik regelmatig op de autoradio een boodschap van Opel voorbij komen. Ze dagen me uit de economie uit te dagen. Maar deze uitdaging sla ik af…

William Rice Bedrijven, Campagne-analyse, Psychology, Reclame Geen reacties Lees verder

Blue monday? No way!

Blue monday? No way!

Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar, valt op de 3e maandag in januari. Mooi, dan hebben we die alvast gehad voor 2012 🙂 Neem zelf controle over je geluk door deze blogpost te lezen vol met wetenschappelijk bewezen tips om de Blue Monday te verslaan!

Mischa Coster Psychologie, Psychology Geen reacties Lees verder
  • « Vorige
  • Volgende »
© 2025 Grey Matters