Seizoen 5 van Game of Thrones komt eraan. Mediapsycholoog William Rice was bij EditieNL om wat te zeggen over de aantrekkingskracht van GoT.
Grey Matters als expert bij AVROTROS Radar
Onlangs werd aan Grey Matters de vraag gesteld een expert opinion te geven over een onderwerp voor de uitzending van AVROTROS Radar. Het onderwerp was “Online je auto verkopen” waarbij Mischa Coster in ging op de gebruikte beïnvloedingstechnieken, zowel op
Geef marketing geen kans: Counter Persuasion Tactics (CPT)
Producten waar we in retrospect niets aan hebben. Een auto die eigenlijk te duur was. Je kind dat helemaal opgaat in de nieuwste verzamel rage. De vakantie die toch niet helemaal was wat je ervan verwacht had. Is het een
Artikel in Trouw – “Lekker in een bubbel blijven zitten”
Een artikel in Trouw door Kristel van Teeffelen waarin mediapsycholoog William Rice het fenomeen van “Binge Watching” nader belicht: ” Lekker in een bubbel blijven zitten”. Het achter elkaar verslinden van meerdere afleveringen van een tv-serie is populair. Beleven we een serie anders
EditieNL – Stop de Selfie
Grey Matters Mediapsycholoog William Rice bij Editie over waarom we eigenlijk selfies maken, en waar we rekening mee zouden moeten houden.
EditieNL – Klaar met de Ice Bucket Challenge
EditieNL behandelde het fenomeen Ice Bucket Challenge dat de wereld veroverde: Facebook staat vol met mensen die de Ice Bucket Challenge zijn aangegaan. Natuurlijk is het een goed initiatief, maar inmiddels worden we er ook wel een beetje gestoord van.
Cialdini: Moments of Power
Vandaag was het jaarlijkse congres “De Psychologie van het Overtuigen” van Denk Producties met uiteraard dr. Robert Cialdini als hoofdspreker. Als bezoekers van Grey Matters kennen jullie natuurlijk de 6 principes al. Dus skippen we even naar het einde van
SWOCC Jaarsymposium 2013 #SWOCCNL
Vandaag was ik bij het SWOCC Jaarsymposium 2013. Super interessante opsomming van recent onderzoek op het gebied van commerciele communicatie. Veel beinvloeding, psychologie en marketing inzichten. Voor de verandering ga ik hier geen gelikte blogpost van maken maar deel ik
Verbaal spiegelen: Language Style Matching (LSM)
Spiegelen doen we allemaal. Of we het nu willen of niet. In communicatietrainingen leren deelnemers om nonverbaal gedrag te spiegelen door de houding en gebaren van de gesprekspartners te kopiëren. Spiegelen werkt (Karremans & Verwijmeren, 2008), maar aangezien we het
6 STEPPS om sociale besmettelijkheid te realiseren
“Viral”, “memes”, “Word of Mouth”, “Tipping Point”, “Early Majority”, het zijn allemaal termen die zich rondom 1 onderwerp plaatsen: de sociale besmettelijkheid van de product, dienst of content die wordt aangeboden. Waarom redden veel restaurants het niet in grote steden,