Sinds in september de kredietcrisis in volle hevigheid is losgebarsten is het aantal aanmeldingen voor LinkedIn met 25% toegenomen. Directeur Kevin Ayres van de zakelijke netwerksite vindt dat niet verwonderlijk. In gesprek The Gaurdian zegt hij dat het belang van netwerken in economisch onzekere tijden groter is dan in voorspoedige tijden.

Elke veertien dagen worden 1 miljoen nieuwe gebruikers geregistreerd. In het voorjaar en de zomer werd zulke groei in een maand tijd gerealiseerd. De netwerksite heeft volgens eigen zeggen wereldwijd 30 miljoen leden. Daaronder zijn 7 miljoen Europeanen. Behalve een toename van het aantal aanmeldingen constateert Ayres ook dat bestaande leden actiever zijn geworden. In de afgelopen twee maanden werden onderling 15% meer uitnodigingen verstuurd.

Bron(nen): De Telegraaf (29-10-2008; p. 25; Full Text)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *