Op de site van het NRC wordt een recent onderzoek aangehaald van het amerikaanse Poynter Instituut. Het onderzoek richt zich op de wijze waarop lezers omgaan met het tot zich nemen van informatie, en de verschillen hierin tussen print en
Vertrouwen we elkaar nog?
Via de site Brickmeetsbyte.com ontdekt dat de Telegraaf een artikel heeft gepubliceerd over het groeiende wantrouwen van consumenten ten aanzien van online reviews van andere consumenten. Alleen mensen met erg positieve dan wel negatieve ervaringen nemen blijkbaar de moeite een review
Italië wil blogging aan banden
Ricardo Franco Levi heeft in Italië een wetsvoostel ingediend voor regelgeving ten aanzien van blogs en bloggers. Het wetsvoorstel houdt onder andere in dat bloggers zich dienen te registreren, certificaten dienen af te geven en belasting moeten betalen, en verder: “the Levi-Prodi law
Internet Censuur
Al eerder was hier een verwijzing te zien naar een wereldkaart waarop de donkere vlekken van internet censuur door de overheid te zien waren. Nu onlangs in Nederland de discussie rondom overheid inmenging ten aanzien van opgelegde regelgeving voor Intenet
Stukje in Nrc.Next
Netwerksites als kaartenbak voor headhunters Netwerksites als Linkedin en OpenBC zijn interessante kaartenbakken voor headhunters. Zij kunnen er online kandidaten vinden. In Linkedin kun je als headhunter mensen zoeken met een bepaalde werkervaring of branchekennis. De naam van kandidaten, kan
De Zwarte Gaten van het Web
Hier een overzicht van de verbonden vrije wereld en de ‘zwarte gaten’ erin; landen waarin er geen persvrijheid bestaat en internet alleen beschikbaar is via een grote virtuele regeringsgrens. Een door de overheid beheerde firewall, waarmee het landsbestuur censuur kan
Mensen besteden minder tijd aan media
Een onderzoek van Veronis Suhler Stevenson presenteert als verrassend resultaat dat mensen voor het eerst sinds 1997 minder tijd doorbrengen met het ‘consumeren’ van media. Verrassend, omdat dit tegen mijn gevoel van de werkelijkheid ingaat. Ik denk niet dat ik de
Internet is eerder vriend dan vijand van televisie
Veel marktanalisten voorspellen het medium televisie weinig goeds. Het zou overvleugeld worden door elektronische en mobiele media en niet vernieuwend genoeg zijn. Volgens Tess Alps van het Britse Thinkbox is hier echter weinig reden toe. Televisie is nog altijd een
Social Media Index
PR-bureau Edelman doet op haar sixtysecondsview blog een voorstel voor een methode om dit te ranken: een ‘Social Media Index’. Een interessant idee. Het is gebaseerd op het gegeven dat mensen van allerlei media gebruik maken. Verschillende platformen worden door
RTL lanceert rode knop op tv – Interactief?
RTL Nederland start een pilot om de kijker meer interactief te betrekken in een tv-programma. Daarbij wordt gebruikgemaakt van het red button-principe, dat tijdens het programma op het scherm verschijnt. Deze rode knop is nu al te zien in commercials