Nu werk ik echt niet bij E&Y, en heb ik ook geen voorpublicatie gezien van het meest recente Mediabarometer-rapport dat op 13 maart jl. is gepubliceerd. Maar toevallig vlak nadat ik mijn ‘ingeving’ had (zie vorige post):
“Stormachtige groei privé-foto’s en video’s op internet”

“Het plaatsen van privé-gegevens wordt onderschat. Het is leuk om op deze manier ‘oude bekenden’ via het web te ontmoeten, maar bij sollicitaties checken werkgevers ook internet. Als je je persoonlijkheid online allerlei rare dingen laat doen, kan het een interessant sollicitatiegesprek worden. Ook komt het voor dat de plaatser van de gegevens overspoeld wordt met negatieve reacties. Commentaren op internet zijn soms echt meedogenloos. Natuurlijk zijn er onnoemelijk veel voordelen. Hyves biedt bijvoorbeeld mogelijkheden om gericht te adverteren en ook Youtube heeft een nieuwe dimensie aan reclamecreativiteit toegevoegd. Het is veel makkelijker om filmpjes bij een doelgroep te krijgen.”

http://www.ey.nl/?pag=788&nieuws_id=2907

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *