Dick Molman, bestuursvoorzitter bij Sanoma: ‘Het medium tijdschrift staat op zich niet onder druk, er zijn alleen meer titels nodig om dezelfde omzet te halen. Print is geen groeimarkt meer. De echte groei zit in online’. Met bekende sites als Nu.nl en Startpagina.nl is Ilse Media, de online-divisie van Sanoma Uitgevers, een van de grootste spelers op het Nederlandstalige deel van internet. Het bedrijf nam onlangs Kieskeurig.nl over, waarop consumenten producten vergelijken.                                                                                                                               Streaming content bedrijf HipTV en de Telegraaf Tijdschriften Groep (TTG) komen dit najaar met een site die volledig gericht is op entertainment voor en door het publiek, genaamd Clip’It. Met Clip’It moet de bezoeker een eigen podium krijgen en profiteren van gratis home made entertainment. Dus user generated content komt al in de tijdschriftenbranche voor al is het niet voor de feitelijke magazines.

User generated content,  is een goede en vanzelfsprekende volgende stap in de mediabranche. Alhoewel, niet iedereen is het daarmee eens. Idse de Pree van de TROS vindt het helemaal niet nodig om, net als de NCRV, mee te gaan in het circus rondom user generated content. ‘Een televisie station als de TROS is heel goed in het maken van interessante, informatieve programma’s voor een grotere doelgroep. Wie een video wil zien over het plakken van een fietsband gaat wel naar YouTube of Google Video’.

http://rv202c.wordpress.com/tag/milan

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *