PR-bureau Edelman doet op haar sixtysecondsview blog een voorstel voor een methode om dit te ranken: een ‘Social Media Index’. Een interessant idee.
Het is gebaseerd op het gegeven dat mensen van allerlei media gebruik maken. Verschillende platformen worden door elkaar gebruikt, en krijgen steeds meer onderlinge verwevenheid. Ook het internet zelf wordt dus crossmedia [>>].
Wat zou het dan mooi zijn om inzicht te krijgen in de populariteit en invloed van de verschillende groepen. Bijvoorkeur gekoppeld aan onderwerpen, gebruiksmomenten en demografische gegevens.
Daarnaast worden de mensen ‘achter’ de social media (bijvoorbeeld de top-bloggers) geranked op hun invloed. Een logische stap. Dit zouden we natuurlijk voor alle webgebruikers kunnen doen. Weer een stapje verder naar een ‘echte Index for Use and Influence of Social Media’ [>>].
Hoe invloedrijk ben jij in het ‘web-leven’? Maar wat nu als je minder publiek bezit wilt zijn? Ja, dan heb je minder invloed [>>].
Originele post: http://www.sixtysecondview.com/?p=325
Gevonden via: http://www.marketingfacts.nl/berichten/social_media_index/