Viral marketing kennen we ondertussen wel. Vooral van de successen. De filmpjes die je van welwillende bekenden in totaal zo’n drie keer via de mail voorbij ziet komen. “Moet je dit eens zien, lachen!”
Maar hoe zit het met mislukkingen? Aangezien de ‘besmettelijkheid’ van een niet geslaagde viral marketing campagen niet al te groot is, is de kans ook klein dat we er mee in aanraking komen. Logisch.

Nu is gebleken dat vooraf bepaald kan worden hoe ‘besmettelijk’ een viral campagne zal zijn. Onderzoek door One to One Interactive and Innerscope Research wijst uit dat met 77% nauwkeurigheid de populariteit van videos voorspeld kan worden, puur door meting van fysiologische reacties van proefpersonen.

Hier de originele post voor verdere studie: http://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/viral-video-and-neuromarketing.htm

Dit is volgens mij niet echt iets nieuws, wel leuk dat het is toegepast op iets ‘hots’ als viral marketing. Maar wat is de waarde? Ik kan me niet voorstellen dat creatieve geesten met weinig budget (deze laatste is vaak een voorname factor in viral marketing campagnes) geld overhebben voor een dergelijke proef vooraf.

Laat staan zin…

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *