Keynote “Counter Persuasion Tactics”
Beïnvloeding is overal om ons heen. We worden de hele dag door beïnvloed, door onze vrienden, advertenties, bekendheden, verkopers en ook door onszelf. We leven in een wereld waarin keuzevrijheid een inspanning wordt in plaats van een recht. Volwassenen kunnen – tot op zekere hoogte – rationaliseren en het effect van de beïnvloedingstechnieken beperken. Maar hoe zit het met onze kinderen? Die lijken een makkelijke prooi voor marketeers. Denk bijvoorbeeld ook aan McDonald’s die Happy Meals serveert samen met speelgoed en andere kindgerelateerde incentives.
Wij inspireren u
Wij helpen organisaties bij het implementeren van psychologische technieken in marketingcampagnes. Echter, wij hebben ook een ethische verantwoordelijkheid om de doelgroepen van deze organisaties te bewapenen met een minimaal niveau van verdediging tegen deze technieken.
In deze keynote combineren wij verschillende verdedigingsstrategieën uit de literatuur met onze ervaring als psycholoog in het veld en een uitgebreid gesprek met collega-psycholoog dr. Robert Cialdini over dit onderwerp. Dr. Cialdini is internationaal expert op het gebied van beïnvloedingstechnieken en auteur van de wereldwijde bestseller ‘Influence: the Psychology of Persuasion‘.
Resultaat: inzicht en inspiratie!
Deze keynote maakt beïnvloedingspogingen inzichtelijk, geeft u handvatten hoe u deze kunt herkennen en geeft u een pragmatisch model om u ertegen te verdedigen.
Wij geven u de kracht om beïnvloeding tegen te gaan.
Interesse?