De consument loopt nog niet warm voor mobiele reclame. Dat blijkt uit een recent onderzoek van Forrester. Van de ondervraagde consumenten gaf bijna 80% aan dat zij geen mobiele reclame op hun gsm willen ontvangen. Volgens Russell Buckley, directeur voor
VNU BME richt zich op Nederlandse markt
De Europese vakbladendivisie van VNU, die eind 2006 voor circa 320 miljoen euro in handen kwam van het Britse private equity fonds 3i, gaat zich in de toekomst vooral toeleggen op de Nederlandse markt. `Groeien in Nederland is nu de
Web 2.0… Privacy – Aflevering 2
Nu werk ik echt niet bij E&Y, en heb ik ook geen voorpublicatie gezien van het meest recente Mediabarometer-rapport dat op 13 maart jl. is gepubliceerd. Maar toevallig vlak nadat ik mijn ‘ingeving’ had (zie vorige post): “Stormachtige groei privé-foto’s en video’s
Web 2.0 enzo … privacy?
Grappig… ik realiseerde me net iets. Naarmate er meer mogelijkheden komen om via internet te kopen, te schrijven, uit te wisselen, mee te bouwen, etc. wordt ook mijn drempel lager om meer van mezelf bloot te geven. Sinds ik aanraking
Voorspellen epidemische waarde van viral marketing
Viral marketing kennen we ondertussen wel. Vooral van de successen. De filmpjes die je van welwillende bekenden in totaal zo’n drie keer via de mail voorbij ziet komen. “Moet je dit eens zien, lachen!” Maar hoe zit het met mislukkingen?
Falsies 2006
Het Center for Media and Democracy; een site waarop media manipulatie op een mooie manier aan het licht wordt gebracht. Ter afsluiting van 2006 hebben ze hier de ‘Falsies 2006‘ verkiezing gehouden; de meest valse berichtgevingen van het jaar. Dit
Blogs groeien in Europa snel als informatiemedium
Het aantal bloggers in Europa groeit snel. Van de internetgebruikers weet 61% van het bestaan van blogs en 17% heeft ook blogs gelezen. Dit blijkt uit onderzoek van het Britse Hotwire in opdracht van Ipsos Mori onder consumenten in het
UGC in NL
Dick Molman, bestuursvoorzitter bij Sanoma: ‘Het medium tijdschrift staat op zich niet onder druk, er zijn alleen meer titels nodig om dezelfde omzet te halen. Print is geen groeimarkt meer. De echte groei zit in online’. Met bekende sites als
Hebben kranten een toekomst?
Bij Time zijn ze in ieder geval ermee bezig. Op de site is een artikel te vinden waarin Michael Kinsley een stukje historie geeft, een aantal mening de revue laat passeren, en uiteindelijk komt hij tot een soort conclusie. Al is
Het veranderende medialandschap
via Frankwatching.com in twee delen: http://www.frankwatching.com/archive/2006/10/14/Het_medialandschap_(deel_1) http://www.frankwatching.com/archive/2006/10/21/Het_medialandschap_(deel_2)