Grey Matters

Menu

  • Home
  • Wij bieden
    • Inzicht
    • Interventie
      • Chief Psychology Officer
      • Onderzoek: de Customer Mind Trip
      • Intervention mapping
      • Effectieve gedragsbeïnvloeding
      • Creative Boost
      • Toegepaste psychologie voor reclamebureaus
      • Overtuigende teksten schrijven
    • Inspiratie
      • Keynote gedragsbeïnvloeding
      • Counter Persuasion Tactics
  • Wij zeggen
    • In het nieuws
    • Ons blog
    • Podcast
    • Op Marketingfacts
  • Over Grey Matters
    • Wie zijn Wij?
    • Contact

Ons blog

EditieNL – Het Bloed Spat van je Scherm

Seizoen 5 van Game of Thrones komt eraan. Mediapsycholoog William Rice was bij EditieNL om wat te  zeggen over de aantrekkingskracht van GoT.

William Rice Media, Pers, Psychologie Geen reacties Lees verder

Grey Matters als expert bij AVROTROS Radar

Onlangs werd aan Grey Matters de vraag gesteld een expert opinion te geven over een onderwerp voor de uitzending van AVROTROS Radar. Het onderwerp was “Online je auto verkopen” waarbij Mischa Coster in ging op de gebruikte beïnvloedingstechnieken, zowel op

Mischa Coster Bedrijven, Media, Pers, Psychologie, Psychology, Reclame Geen reacties Lees verder

Geef marketing geen kans: Counter Persuasion Tactics (CPT)

Geef marketing geen kans: Counter Persuasion Tactics (CPT)

Producten waar we in retrospect niets aan hebben. Een auto die eigenlijk te duur was. Je kind dat helemaal opgaat in de nieuwste verzamel rage. De vakantie die toch niet helemaal was wat je ervan verwacht had. Is het een

Mischa Coster Psychologie, Reclame Geen reacties Lees verder

Artikel in Trouw – “Lekker in een bubbel blijven zitten”

Artikel in Trouw – “Lekker in een bubbel blijven zitten”

Een artikel in Trouw door Kristel van Teeffelen waarin mediapsycholoog William Rice het fenomeen van “Binge Watching” nader belicht: ” Lekker in een bubbel blijven zitten”. Het achter elkaar verslinden van meerdere afleveringen van een tv-serie is populair. Beleven we een serie anders

William Rice de mens, Inzichten, Onderzoek, Ontwikkelingen, Pers, Psychologie Geen reacties Lees verder

EditieNL – Stop de Selfie

Grey Matters Mediapsycholoog William Rice bij Editie over waarom we eigenlijk selfies maken, en waar we rekening mee zouden moeten houden.

William Rice Fun, Media, Pers, Psychologie, Social Media Geen reacties Lees verder

EditieNL – Klaar met de Ice Bucket Challenge

EditieNL behandelde het fenomeen Ice Bucket Challenge dat de wereld veroverde: Facebook staat vol met mensen die de Ice Bucket Challenge zijn aangegaan. Natuurlijk is het een goed initiatief, maar inmiddels worden we er ook wel een beetje gestoord van.

William Rice Pers, Psychologie Geen reacties Lees verder

Cialdini: Moments of Power

Vandaag was het jaarlijkse congres “De Psychologie van het Overtuigen” van Denk Producties met uiteraard dr. Robert Cialdini als hoofdspreker. Als bezoekers van Grey Matters kennen jullie natuurlijk de 6 principes al. Dus skippen we even naar het einde van

Mischa Coster Psychologie, Psychology Geen reacties Lees verder

SWOCC Jaarsymposium 2013 #SWOCCNL

Vandaag was ik bij het SWOCC Jaarsymposium 2013. Super interessante opsomming van recent onderzoek op het gebied van commerciele communicatie. Veel beinvloeding, psychologie en marketing inzichten. Voor de verandering ga ik hier geen gelikte blogpost van maken maar deel ik

Mischa Coster Psychologie, Psychology Lees verder

Verbaal spiegelen: Language Style Matching (LSM)

Spiegelen doen we allemaal. Of we het nu willen of niet. In communicatietrainingen leren deelnemers om nonverbaal gedrag te spiegelen door de houding en gebaren van de gesprekspartners te kopiëren. Spiegelen werkt (Karremans & Verwijmeren, 2008), maar aangezien we het

Mischa Coster Inzichten, Onderzoek, Psychology Lees verder

6 STEPPS om sociale besmettelijkheid te realiseren

6 STEPPS om sociale besmettelijkheid te realiseren

“Viral”, “memes”, “Word of Mouth”, “Tipping Point”, “Early Majority”, het zijn allemaal termen die zich rondom 1 onderwerp plaatsen: de sociale besmettelijkheid van de product, dienst of content die wordt aangeboden. Waarom redden veel restaurants het niet in grote steden,

Mischa Coster Media, Onderzoek, Psychology Lees verder
  • « Vorige
  • Volgende »
© 2025 Grey Matters