Bij de organisatie-ontwikkelingstrajecten die ik volgens de – mede door mijzelf ontwikkelde – Blended Coaching methodiek heb uitgevoerd gebruiken wij (de Blended Coaching consultants) altijd een mix (“blend”) van interventies om gedrag duurzaam te veranderen (hoge aandachtscurve, 60+ dagen, gedrag
Artikel in NRC: Op Internet maak je sneller vrienden en sneller ruzie
Een tijdje geleden ben ik door Peter Treffer van het NRC Handelsblad geinterviewd over de ‘digitale generatie’ . Een onderwerp dat close to my heart is. Klik hier voor het NRC artikel, gepubliceerd afgelopen 7 december. Hier vast een kleine quote: “Mediapsycholoog
Simplicity vs. consistent behavior (influence)
I just completed writing an e-mail to dr. BJ Fogg with a CC to dr. Bob Cialdini which I would like to share with you. It is a question that came to mind when looking at the webcast of BJ
Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland
Afgelopen dinsdag 2 november was de door Market Response georganiseerde verkiezing voor het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. Naast de usual suspects zaten er dit jaar ook nieuwkomers in de shortlist, waaronder de uiteindelijke winnaar Landal Greenparks. Bas Hoogland (commercieel
Mijn bijdrage aan Create More Impact
Een zakenvriend van mij, Abdul Advany (@abduladvany), benaderde mij enige maanden geleden of ik een stukje van mijn kennis wilde delen door middel van een nieuw project waar hij mee bezig is. Gebaseerd op het idee van TED, heeft hij
Interview: dr. Robert Cialdini on Social Media influence (with audio)
Last week I had the chance to visit dr. Cialdini’s 1-day seminar about the Principles of Influence (refresh: here). Not only did I attend, but I also arranged for an interview with dr. Cialdini about the application of the 6
Cialdini video’s (door Denk Producties)
Vrijdag aanstaande, 1 oktober, ga ik naar het congres ‘Psychologie van het Overtuigen’, georganiseerd door Denk Producties. Naast de diverse uitstekende en interessante sprekers ga ik daar natuurlijk heen om prof. Robert Cialdini zelf te zien en te ontmoeten. Ik
Mediahype: Oh Oh Cherso
Er is weer een hit uit de reality TV hoek: Oh Oh Cherso. Het programma is erg populair, iedereen praat erover en de potentiële spin-off is groot. Het clubje treedt zelfs op in den lande… Maar wat is het programma
Wat doe je zonder Google?
Gisteren werd het Verenigd Koninkrijk getroffen door een ‘ramp’… een groot deel van het land kwam zonder Google te zitten. De effecten van afwezigheid van Google diensten, door ons allemaal niet meer als mogelijk gezien, zijn enorm. Effecten zijn technisch
Google gaat voor ons denken
Eerder deze week werd door Google vriendelijk aangeboden dat ze mijn Gmail inbox wel wilden gaan managen. Met Priority inbox kan Google voor mij bepalen welke mails belangrijk zijn en welke ik misschien eens kan gaan lezen als ik me verveel.