Grey Matters is een onderzoeks- en adviesbureau gespecialiseerd in het observeren, analyseren, duiden en beïnvloeden van gedrag.
Wij werken op projectbasis samen met specialisten met aanvullende expertise. Op deze manier kunnen wij altijd de juiste know-how binnen een project brengen. Dit kunnen specialisten zijn op het gebied van onderzoek, data science, neuro imaging of design.
Mischa Coster MA MSc is de founder van Grey Matters.
Chief Psychology Officer (CPO) at Grey Matters
Mischa Coster MA MSc is consultant, onderzoeker en public speaker op het gebied van mediapsychologie en gedragsbeïnvloeding. “I change how people see things” is zijn lijfspreuk. Hij doet dit door evidence-based en theory-inspired psychologische strategieën in te zetten. Mischa wordt aanbevolen door dr. Robert Cialdini, dé internationale topexpert en wetenschapper op het gebied van gedragsbeïnvloeding.
Als mediapsycholoog NIP houdt Mischa zich bezig met hoe ‘de mens’ media consumeert en hoe media door organisaties effectief ingezet kunnen worden op basis van ‘evidence-based’ psychologische inzichten. Al ruim 20 jaar werkt hij samen met klanten en relaties aan vraagstukken op het raakvlak van online media, psychologie en techniek.
Mischa is eigenaar van Grey Matters en medeoprichter van Guideology, adviesbureau gespecialiseerd in het begeleiden en sturen van klantgedrag in de financiële sector. Klanten zijn onder andere Rabobank, VvAA, Zwitserleven, BNP Paribas Cardif, Scildon de Hypotheekbond.
Daarnaast is hij bestuurslid van de sectie Sociale en Economische Psychologie (SEP) van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP). Ook is hij als jurylid verbonden aan de European Digital Communication Awards. Mischa wordt regelmatig uitgenodigd als gastdocent op diverse nationale en internationale universiteiten zoals de Radboud Universiteit Nijmegen, Universiteit van Amsterdam, Universiteit Gent, Quadriga University en Nyenrode Business University.